zondag 10 februari 2013

Pickled sweet onions

Geinspireerd door Jamie Oliver, die de uien gebruikt in een broodje kaas, chips, en zoete uien. Ik heb ze nog niet geprobeerd, maar ik kan me goed voorstellen dat deze uien heerlijk zijn op een broodje, in een salade, of als bijgerecht bij een stoofpotje.

Omdat het zo makkelijk is kun je een potje maken in plaats van een enorme voorraad.


 Snijd je uien in dunne ringetjes. Kook zo'n 200 ml inmaakazijn (beetje afhankelijk van hoe groot het potje is dat je gaat vullen!) met 50 gram suiker, een snufje zout en een paar peperkorrels, laat het 5 minuten doorkoken.
Vul je potje met uien, en giet de azijn er over. Ga met een lepel langs de zijkanten om luchtbelletjes te verwijderen. Draai het deksel er op en bewaar het potje minstens twee weken voordat je het gebruikt. Ik bewaar de uien in de koelkast maar ik denk dat het in de voorraadkast ook prima zal blijven.

Eindoordeel maart 2013: aiiiiii deze uien zijn zo lekker! Als je maar een ding zou doen op inmaak-gebied, laat het dan deze uien zijn. Ze zijn heerlijk zoet-zurig, smaken goed bij alles, en het is werkelijk geen moeite ze te maken. Ze waren razendsnel op, dus maak er genoeg! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten